Veel gestelde vragen. Heldere antwoorden.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Per telefoon op nummer 06-27591179 via e-mail op info@fyla.nl of via deze website.

U bent ook welkom in de praktijk, om persoonlijk een afspraak te komen maken.

Heb ik een verwijzing nodig?

Nee, niet meer. Zonder verwijzing van uw arts krijgt u gewoon een fysiotherapiebehandeling, mits u daar, na een onderzoek van onze fysiotherapeuten, ook recht op hebt. Nu geldt namelijk de wet Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie. Deze wet zorgt ervoor dat u zonder verwijzing van uw huisarts of specialist een afspraak met onze fysiotherapeuten kunt maken. Hebt u een klacht betreffende een chronische indicatie, dan is een verwijzing wel verplicht!

Bovenstaande neemt echter niet weg, dat u alsnog via uw huisarts een verwijzing mag halen, maar het hoeft niet meer.

Wat neem ik mee naar mijn afspraak?

Kan ik mijn afspraak verzetten of wijzigen?

Ja, mits u dat minimaal 24 uur voor uw afspraak doorgeeft. Dan kan de afspraak kosteloos verschoven worden. Valt het afzeggen van de afspraak binnen de 24 uur voor uw eerst volgende afspraak, dan wordt het gezien als een behandeling en zal 100% van de kosten in rekening worden gebracht. Deze regeling geldt niet alleen voor onze praktijk, maar voor alle praktijken. De KNGF heeft dit bepaalt en de praktijken hebben zich hier aan te houden.

Uiteraard kan het voorkomen dat u, buiten uw schuld om, een afspraak moet verzetten die in de ’24 uurs regeling’ valt. Neem contact op met uw behandelend fysiotherapeut en samen zorgen we voor een gepaste oplossing.

Hoe lang duurt een behandeling?

Als u voor een ‘normale’ fysiotherapiebehandeling komt dan duurt de behandeling ongeveer 25 minuten. Bij de eerste afspraak zullen we een ‘anamnese’ afnemen, wat een duur woord is voor een vraaggesprek. Tijdens dit vraaggesprek zullen wat achtergronden van uw dagelijks leven besproken worden, hoe u de klacht hebt opgelopen en hoe we er samen voor zorgen dat uw klacht zo snel mogelijk verdwijnt. Daarna begint de daadwerkelijke behandeling.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Dat is sterk afhankelijk van uw klacht. Na de anamnese wordt er een behandelplan opgesteld. Daarin wordt het te verwachten aantal behandelingen weergegeven. Overigens is het wel verstandig om bij uw zorgverzekeraar te informeren hoeveel behandelingen fysiotherapie u per jaar hebt. Dat kan achteraf vervelende situatie voorkomen.

Wie betaalt mijn behandelingen?

Met alle zorgverzekeraars hebben wij een zorgcontract. De rekening van uw behandeling gaat vaak direct naar uw zorgverzekeraar. Als u niet verzekerd bent, of u bent beperkt verzekerd voor fysiotherapie, dan ontvangt u thuis een rekening. U bent zelf verantwoordelijk voor het aantal behandelingen fysiotherapie dat u vergoed krijgt.


Behandelingen

Behandelingen

Bekijk hier de verschillende behandelmethodes die door Fysiotherapie Lammers worden toegepast.

Lees meer »

Tarieven & Vergoedingen

Tarieven & Vergoedingen

Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Daarnaast wilt u natuurlijk ook vooraf weten waar u, financieel gezien, aan toe bent. Een antwoord op de belangrijkste vragen vindt u hier.

Lees meer »

Contactgegevens

Contactgegevens

Fysiotherapie Lammers is gevestigd in Deurne. Wij zijn bereikbaar via 0493 381 765 of via info@fyla.nl. Voor adresgegevens, openingstijden en inloopspreekuur kijkt u hier.

 

Lees meer »

Klantbeoordeling

9.7
De resultaten komen uit een wetenschappelijk ‘CQ-index’ onderzoek dat onafhankelijk uitgevoerd is door Fysio Prestatie Monitor van Qualizorg BV.

Links